Hitta tävlingar online

Läs bloggar inom ämnesområden som intresserar dig

hitta en tavlingDet flesta av oss vill ju inte delta i vilka tävlingar som helst, utan det ska vara tävlingar där vi kan vinna något som vi verkligen vill ha. En bra metod är att följa bloggar som skriver om något av dina intresseområden. En inredningsblogg som inriktar sig på en viss still är till exempel trolig att locka tävlingssponsorer som säljer produkter i just den stilen. Det samma gäller för många andra områden, till exempel resor, matlagning, barn, hästar, löpning, litteratur, film, bakverk, och så vidare.

Använd en sökmotor

Det går alldeles utmärkt att använda sökmotorer som Google, Bingo och Yahoo för att hitta tävlingar online. Man bör tänka på att sökmotorerna förmodligen kommer att hitta en hel del tävlingar som inte är aktuella längre men som ända ligger kvar online. Det är därför extra viktigt att du kontrollerar vilka datum tävlingen är aktiv.

Följ rätt sidor på sociala media

På sociala media, till exempel Facebook och Instagram, går det att hitta gott om tävlingar med riktig fina priser. Tyvärr cirkulerar det en hel del blufftävlingar också och tävlingar som inte följer svensk lag, så man bör vara restriktiv med vad man deltar i, gillar och delar.

hitta tavlingarDet kan vara en bra idé att välja ut företag som faller inom ditt intresseområde och sedan följa dem på deras officiella konton på Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, med mera. Genom att följa de officiella och vidimerade sidorna för företag på sociala media minskar man risken för att delta i blufftävlingar. Om du till exempel älskar att resa och vill vinna priser som har med resor att göra, följ sidor som tillhör resebyråer, researrangörer, reseforum, och liknande. Kontrollera gärna med företagets officiella sajt att det är rätt sida i sociala media du har hamnat på innan du börjar följa den. De flesta företag sätter nu för tiden ut länkar på sin sajt till deras officiella Facebook-sida, konto på Instagram, konto på Twitter, och så vidare.

Nyhetsbrev

Många företag använder sig av nyhetsbrev för att kommunicera med kunder och potentiella kunder, och det är inte helt ovanligt att de innehåller information om pristävlingar och liknande arrangemang. Det kan därför vara idé att anmäla sig till nyhetsbrev som skickas ut av företag och sajter som man gillar. Eftersom man själv väljer ut företagen ökar chanserna för att tävlingarna ska ha priser som man faktiskt vill ha och kommer att använda.